Thomas Bervaes.
Passie en liefde voor mijn vak en de jarenlange ervaring brengt ook anderen weer in de juiste richting.
Mijn naam is Thomas Bervaes en ik ben werkzaam als Verzuimspecialist (RCCM® – CROV®). Vanuit mijn eigen onderneming ThomWorx ondersteun ik werkgevers met het uitvoeren van het Casemanagement verzuim of het verzorgen van een training.
In mijn studies en werkvelden heeft de mens altijd centraal gestaan. Vanuit mijn persoonlijke overtuiging dat werken goed is voor iedereen, ondersteun ik organisaties in het goed werkgeverschap en begeleid ik werknemers om deel te (blijven) nemen aan het arbeidsproces.
Kenmerkend voor mijn werkwijze zijn de volgende waardes:
Warm zakelijk
Iedereen kan een keer ziek worden in zijn loopbaan en moet ook de ruimte krijgen om zich te kunnen herstellen met goede begeleiding. Indien een werknemer op zijn verantwoordelijkheden en verplichtingen moet worden gewezen zal ik dat absoluut doen; soms een beetje streng maar altijd rechtvaardig. Verzuim is daarbij dan ook niet alleen van mij of van de werkgever (leidinggevende), maar het is iets van ons samen, én van de werknemer.
Betrokken
Ik ben betrokken bij de organisatie en werknemers. Opdrachtgevers roemen mij dan ook om mijn warme verbinding met HR, leidinggevende en werknemers. Met raad en daad sta ik werkgevers en werknemers snel bij en lossen wij zaken direct met elkaar op.
Opleidingen
2021 | NCOI
Arbeids- en Gezondheidspsychologie (HBO)
===
2019 – 2020 | Scolea
Register Case- en Caremanager (RCCM)
Diploma behaald.
Casemanager Regie op Verzuim (CROV)
Certificaat behaald.
===
2007 – 2010 | Hogeschool van Amsterdam
Social Work (HBO)
Specialisatie in de crisisopvang Jeugdzorg van Amsterdam.
Diploma behaald.
===
2004 – 2006 | ROC van Amsterdam
Social Work (MBO)
Diploma behaald.
Werkervaring
januari 2020 – heden | ThomWorx
Zelfstandige | ThomWorx
Casemanager Verzuim (RCCM – CROV).
===
november 2015 – december 2019 | Randstad
senior Accountspecialist
Verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de dagelijkse operatie van gemiddeld 800 Service Agents (Grondsteward(ess)) voor klant KLM.
Aandachtsgebieden zoals Performance management, Vitaliteit, Communicatie, Trainingen en Werving & Selectie.
===
mei 2015 – november 2015 | Randstad
Projectcoördinator HR
Een tijdelijk project gedaan voor de Rijksoverheid en een Bank.
Vanuit boventalligheid samen met de ex-werknemer een begeleidingstraject uitvoeren naar het vinden van een andere passende baan.
Succesvolle trajecten gehad, maar ook middels vastellingsovereenkomsten de arbeidsverhouding moeten beëindigen.
===
juni 2011 – mei 2015 | Randstad
Casemanager Verzuim
Verantwoordelijk voor de 104 weken verzuimbegeleiding bij complexe dossiers.
Middels persoonlijke gesprekken (50 dossiers) en telefonisch (125 dossiers).
Gewerkt voor Randstad klanten zoals Achmea, ING, Douwe Egberts, NOS, KLM, Verkade, Cygnific, Mauritshuis, DeLaMar Theater en de MKB- Payrollmarkt.
Bekend met WvP, ZW en in enige mate ERD.
Systeembesturing: Verzuimsignaal.
===
augustus 2010 – juni 2011 | Achmea
Servicedesk Verzuim
Voor de merken Zilveren Kruis en Centraal Beheer Achmea werkgevers begeleid en geadviseerd over verzuim (104 weken) in relatie tot de arbeidsongeschiktheidsverzekering.